Nazorg

Vaak is de nazorg van een bouwproject onbedoeld het ondergeschoven kindje. Toch blijkt uit veel gevallen dat after-sales een van de belangrijkste fasen is tijdens het bouwproces. In de beleving van een koper is een project pas succesvol en het woongenot optimaal als zijn meldingen serieus en adequaat opgelost worden.

“ Als meldingen adequaat en snel worden opgelost, wordt de band tussen de ontwikkelaar en de koper alleen maar sterker. Het woongenot des te groter! ”

Na de oplevering van uw nieuwbouw of renovatie project staat onze afdeling coördinatie klantenservice klaar als blijkt dat er toch iets niet geheel correct is afgehandeld. De taak is niet alleen registreren en coördineren, maar ook het beoordelen van de meldingen behoort tot de werkzaamheden.

Bij BKT staat de bewoner centraal, dat wil zeggen dat na het melden en registreren van een melding de bewoner op de hoogte gehouden wordt. In veel gevallen is dat niet het geval en vaak blijven meldingen hangen of gaan zelfs een eigen leven leiden. Het laatste heeft vaak negatieve consequenties tot gevolg voor zowel de opdrachtgever als de aannemer.

BKT kan de nazorg voor een periode van 3 tot 30 maanden vanaf de oplevering van de woning verzorgen. Deze periode is vaak opgebouwd uit de onderhoudstermijn van 3 of 6 maanden en het eerste dan wel tweede garantiejaar.

De voordelen van extern nazorg op een rijtje:

  • Er is één aanspreekpunt voor bewoners;
  • Een onafhankelijke partij die de meldingen beoordeeld;
  • Meldingen kunnen niet binnen de organisatie een eigen leven gaan leiden;
  • Geen losse A4-tjes met klachten;
  • De administratie is inzichtelijk;
  • Het vergt geen extra werkdruk op de overige afdelingen.

Heeft u vragen over hoe onze nazorg uw organisatie verder kan helpen? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.